Ridskolor

Asslatjejerna / 31 December, 2011 - 21:00 /

Just nu snackas det runt väldigt mycket om ridskolor. Många är emot det och oftast beror det på hur de olika ägarna sköter och hanterar hästarna. Jag är exakt som alla andra. Tycker att en del ridskolor fungerar superbra och är sådana jag skulle rekomendera medans andra är mindre bra och sådan jag INTE skulle rekomendera. En bra ridskola för mig är när det finns en salig blandning av olika typer och storlekar. Det ska inte finnas 8 gigantiska hopphästar och resten småponnyer under 1.20. Man ska känna att man passar bra på den hästen man sitter på. Oavsett om det är storleken som avgör eller om ponnyn bär upp ryttaren bra.
Ridskoleponnyer eller hästar tycker jag ska vara sådana som trivs med vad den gör. Är det en häst med kapacitet så kanske den är till för de mer erfarna ryttarna så att den inte blir sönderryckt av eleverna som sätter sig på hästryggen för första gången i sitt liv.
Sedan är det ju också hur dom sköts. Får dem stå ute mestadels av dygnet eller stå inne och vänta tills ALLA andra hästarna har gått klart deras lektioner? Finns det täcken till de hästarna som är i behov av ett? Ren box och rent vatten?
Men framför allt, grunden till allt. Hästarna ska lära ryttaren. Inte tvärtom.
Postat av: Bismillah <3

Gott nytt år:)

2011-12-31 @ 23:49:13
URL: http://koranengudsord.blogg.se/
Postat av: Smilla

Jag håller med dig! Gott nytt år :)

Kram

2012-01-01 @ 00:37:53
URL: http://smillaelsajohanna.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: