Mitt mål med ridningen.

Asslatjejerna / 18 November, 2011 - 12:00 /

Stundtals känns det inte alls bra i min ridning. Jag känner att Tilly är för orutinerad och ganska svår att lära olika moment, medan jag en del dagar är super taggad till att få henne göra si och så. Jag känner även att jag själv backar i min ridning medan jag andra dagar känner precis tvärt om. Mitt mål med Tilly fram till februari (Då hon läggs ut på annons) är iallafall att hon ska stärka sin galopp. Det vill säga att kunna hålla en kortkort galopp och orka hålla igång i svängar osv för att kunna hoppa banor. Även att hon ska bli säkare på hinder. Sedan att hon kan bli lite starkare i formen i skritt och trav. Sedan får vi väl se hur fort allt går. Detta är väl både kortsiktiga och långsiktiga mål beroende på hur fort hon lär sig.
Jag ska alltså försöka rida henne mycket och med mycket varierande träning!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: