Ponny Presentation

Asslatjejerna / 17 November, 2011 - 15:24 /


Ibland kan det vara svårt att veta vad man ska blogga om, jag funderade på vad jag själv skulle vilja läsa om i en blogg och eftersom det är mestadels hästbloggar jag läser så är ju just ämnet häst eller ponny det som är kul att läsa om.

Jag bestämde mig därför att under en tid framöver lite då och då presentera någon av de ponnyer som jag har ridit och eventuellt  tävlat under mina år här hos Stallassla. Det kommer att ske helt utan inbördes ordning och jag börjar med

 

Kildavin Queenie

Queenie är en B ponny på 118 cm som kom till Sverige från Irland och är av okänd härkomst, hon är född 1997 och hon kom till Stall assla på grund av att hon var lite för ”svår” för sin lilla ryttare .  Queenie kunde bocka rätt som det var och så fort hon tyckte att det blev jobbigt försökte hon få av ryttaren J men allt eftersom jag red in mig på henne och lyckades sitta kvar när hon fick sina rodeoryck så fogade hon sig och vi tävlade upp till LC men 0 rundor J

Trots att Queenie hade sina små ryck så var hon otroligt snäll och mysig att hålla på med, hon älskade att gosa och kom alltid springande med ett gnägg från hagen.

Åsa körde även in Queenie som visade sig vara en riktigt duktig körponny och fick fina vitsord från flera framstående tränare, hon han ta flera fina körpriser innan hon flyttade till sitt nuvarande hem.

Nu bor hon på Västkusten hon Joanna Wikman som bedriver Welshmountin avel och Queenie fick ett gulligt litet stoföl i Somras som heter ”Upsy Daysi”


 






Postat av: Julia

Så söt :)

2011-11-17 @ 17:57:00
URL: http://ohjuliet.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: