Lokal i Tidaholm

Asslatjejerna / 23 April, 2012 - 08:00 /

Vi hade lite för höga förväntningar igår. Första rundan gick inte alls bra för varken mig eller Felicia. Ponnyerna stoppade lite väl mycket vilket resulterade i att vi blev uteslutna. Denna gången var det ett grindhinder som spökade, som hästarna aldrig hoppat tidigare i sitt liv. Det fanns även vågplank, vilket jag har haft lite problem med, fast det hoppade ju dom tillslut iallafall.

Andra rundan gick betydligt bättre. Resultaten blev detsamma som ovan, men KÄNSLAN är ta mig fasen viktigast :P Tilly var laddad och taggad och hoppade lite knakigt över hindrena som var väääldigt maxade. Jag kom över grinden som var mitt mål och det var viktigast. Hon kändes även bra emellan hindren och det var en behaglig galopp att rida i. 

Lövvi var mycket piggare andra rundan men tyckte fortfarande grinden var lite läskig, vilket gjorde att dom skippade den. 
Båda de rundorna hade ett bra flyt i början. Och jag lär mig mer och mer för varje gång hur jag ska hantera henne emot titthinder.

Här kommer det iallafall en film på Winston, som fick 4 fel i första och tyvärr en avramling i andra klassen, på sista hindret, surt!


Postat av: Ronja

Haha absolut ;)

2012-04-23 @ 08:14:33
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kämpa på, det kommer så som ni ligger i!

<3

2012-04-23 @ 08:33:39
URL: http://motosidressyr.blogg.se/
Postat av: Taxi mom

ha ha ser ut att gå så långsamt på filmen men inte i verkligheten..

2012-04-23 @ 15:50:35


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: