Bankeryds helgen

Asslatjejerna / 20 Augusti, 2012 - 10:28 /

Jag kanske ska berätta lite om helgens bravader som innehåll en hel del annat än bara själva hoppningen;)
 
I Lördags morse åkte vi upp till stallet vid halv 6 tiden för att fixa det sista , lasta Lövvi och åka mot bankeryd. Väl där skulle vi möta upp Linus och Ingrid med familjer.
 
Linus hade med sig sin fina ponny Missis dundee och Ingrid   sin 5 åriga b ponny Marabou (Bosse) eftersom hennes andra ponny fått ett balltramp vid träning förra veckan.
 
Ingrid gjorde två jätte fina rundor  i LB med Bosse, hon kämpar och sliter med den där ponnyn som hoppar som en gud men är stark som en oxe. detta resulterar i att han ibland drar förbi hinder och lilla Ingrid har ingenting att sätta emot. Men den där ponnyn kommer att komma långt bara han får lite mer rutin och Ingrid lite längre ben.
 
Linus startade LB först och hoppade dubbel nolla men bara 9 hundradelar utanför placering, däremot vann hann LA,n och är nu kvalad för MSV!!!! GRATTIS LINUS!! Superfina rundor.
 
När alla var klara så packade vi ihop och åkte hem till Linus och jag, Emilia och Lövvi stannade där över natten!
En kul kväll blev det med film och mys hos fam Ravik (fast jag somnade där ett tag)
 
Kl 07.00 hämtade mamma upp oss och färden gick åter igen mot Bankeryd.
 
Bilderna är från en annan tävling då jag inte hade med mig kameran denna gång :(
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: