Björnasäter pay and jump.

Asslatjejerna / 10 Augusti, 2012 - 11:10 /

Igår var det ju som sagt pay and jump på Björnasäter, Bergs hästklubb. Embla var lugn från stunden att jag tog ut henne, så denna gången gick allt mycket smidigare med sadling etc. Det enda hon kollade på på hela anläggningen var getter, och inte ens dom var speciellt läskiga ;)
 
Framridningen var på gräs, men det var inte halt. Det sluttar även vagt neråt vid framridningen så det blir som en kulle som man kan galoppera uppför. Jag skrittjobbade henne mycket samt gjorde mycket övergångar till trav för jag ville ha henne direkt framme för skänkeln. Jag gjorde även några fattningar men galopperade inga längre sträckor eftersom hon inte orkar bära sig på volten. Framhoppningen gick också bra. Hoppade stort över första gångerna, starka färger men hon var inte tittig, bara rädd om sig. Fick inte till så jättebra språng i samband med att hon var lite småseg. Så blev det på banan med även om den gick utan missöden.
 
Andra klassen såg jag till att ha henne ännu mer fram och då var hon duktig på banan med. Ville låta henne falla in naturligt i galopp så att banan skulle flyta på, istället för att traggla med halvdana galoppfattningar. Vi galopperade iallafall på hindrena på långsidan och hon sög på dem. Sedan var det en liten halvknäpp sväng till hinder nummer sex. Jag han inte bromsa upp henne ordentligt,  sådant eget gó hade hon, över klev hon glatt ändå, Ni kommer se på filmen ;)
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: