Få tiden att räcka till

Asslatjejerna / 21 Augusti, 2012 - 08:00 /

Ok, alarmet väcker mig strax innan halv sex. På morgonen klarar jag verkligen inte att stressa så jag behöver tid att göra iordning mig. Bussen går sedan till skolan som börjar åtta, och som allra senast slutar jag fyra, vilket är 3-4 dagar i veckan. Hemma är jag inte försän fem och då ska jag byta om och åka upp till stallet. (Har jag mycket läxor brukar jag ta mig en stallfri dag istället för att trycka in läxor mitt i allt)
 
I stallet försöker jag rida och göra så mycket som möjligt, och mitt mål är att hinna vara hemma innan åtta på skoldagarna. Dock är det så lätt att överskrida tiden, igår var jag tyvärr hemma kvart i nio.
Iallafall, är jag hemma vid åtta, så är timman till nio tänkt att gå till dusch, käk och sedan bloggning. Jag vill lägga mig innan tio annars kommer jag verkligen inte orkar allt detta. 
 
Emellan allt hinner jag inte hålla iordning på mitt rum, hjälpa mamma med sysslor eller vara med kompisar. Detta är ju förvisso "frivilligt" eftersom det är mitt val att hålla på med ridning och att driva en blogg.
 
Men saken är att ni inte ska bli förvånade om vi gör tre inlägg mindre än vanligtvis eller helt plötsligt fem mer. Jag försöker göra så mycket jag kan men ändå sätta mig själv först. Jag kan tyvärr inte vara uppe två timmar extra för att jag har noll idéer eller kommit hem för sent. Då får jag istället meddela er en anledning och sen får bloggen helt enkelt lika för min del. Snacka om att vara skönt att driva en blogg på två personer!
 
Postat av: Johaääänie

Hm, välkommen till klubben, så har jag haft det länge;) hem från jobbet, sätta sig i bilen och vara hemma tidigast halv 9 :P

2012-08-21 @ 11:37:56


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: