Fredag!!

Asslatjejerna / 24 Augusti, 2012 - 21:33 /

Vid fyra tiden var jag och Embla ute på en ridtur. Planen var att rida en "gammal" relativt lång runda, men jag hade glömt av vägen så jag red lite på måfå. Ut från skogen kom vi iallafall, men inte riktigt på det stället jag räknat med...
 
Embla är aldrig tittig ute utan går fram överallt. Är det dock stenbumlingar som gömmer sig någon stans brukar dom skrämma henne så hon flyger i taket. Ungefär som när vi skrämmer varandra med ett "bu" ;) I samma veva som hon blir rädd inser hon dock att stenen inte kommer äta upp henne så då kan hon pusta ut. 
Under ridturen tränade vi på övergångar, halter, fattningar, ställning, ökningar. Hon hade en väldans energi idag och det var så kul att jobba med!
 
Sedan var det Flemmahs tur och hon jobbades på banan. Gjorde övergångar samt styde omkring henne lite där inne innan jag skrittade av på vägen. Hon var riktigt duktig!
 
 
Till sist tog jag och Cajsa upp Embla och Bruno (som nu är tillbaka) till betet. 
 
Postat av: Anna

Hej!
Jag tänkte att jag kunde höra av mig till er!
Jag är från KBF och det är vi som äger Candy (visste ni säkert men men).
Jag kan iallafall meddela att hon har det toppenbra på KBF och är verkligen en jättemysig ponny! Alla småbarnen är helt förälskade i henne!

Svar: Åh vad kul, ni blev det bästa hemmet för henne!!!
a s s l a t j e j e r n a

2012-08-26 @ 16:14:01


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: