Mål 2012-2013 med Embla

Asslatjejerna / 16 Augusti, 2012 - 07:30 /

Jag tycker det är viktigt att sätta upp mål så att man hela tiden strävar efter någonting i sin ridning. För min/våran del får vi såklart ha olika mål beroende på vilken häst man tränar. Men först och främst rider jag ju Embla. Och henne satsar jag lite mer på. Om vi åker över till 2013, och OM Embla fortfarande är kvar, så vill jag starta fälttävlan... Förhoppningsvis är hon redo ganska tidigt, så man slipper börja med det så sent på året, för då har man ju missat allt.
 
I år däremot är målen bara att få upp kondisen på henne, stärka dressyren, framför allt galoppen och formen. I samband med att galoppen kommer är det hoppträningar som sätter igång. Hoppa några pay and jumper, få bra hela rundor i galopp, lite högre, och framför allt bra språng. Kanske kan vi vara med i Gota nästa år också? Vad jag vet är att 2013 förmodligen blir ett jädra tävlingsår :)
(Att Embla bara är fyra och precis igångsatt på riktigt får man ha i baktanke)
 
Jag satsar i nuläget på att hinna komma upp till stallet fem dagar i veckan. Det är svårt att veta exakt med mina skoltider och mammas jobbartider. Men när allt går ihop - hoppas jag att denna hösten flyter på någolunda bra så att jag och Embla kommer igång. 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: