Det "nya världsrekordet" blev 190

Asslatjejerna / 03 December, 2012 - 09:00 /

Många kollade ju på höjdhoppningen från SIHS. Många spekulerar säkert i varför dom valde att stanna på den höjd som dom gjorde. Mina tankar är alltså, vad tycker ni? Varför tycker ni dom gjorde rätt respektive fel? 
 
För er som inte vet så stod det mellan två ryttare (Har glömt bort namnet på den ena) vars båda hästar stannade på den stora muren. Dom båda pratade ihop sig och valde att stanna där och dela förstaplatsen. Hindret låg då på 190cm. 
 
Jag respekterar deras beslut och vill inte sätta emot något. Tyckte det var bra gjort ändå. Blev ju givetvis lite hemligt besviken eftersom jag som många andra suktade efter lite spänning, men dom sa själva att hästarna inte ville, och då skulle dom inte behöva. Det tyckte jag var ett lite rörande beslut. Att ryttare på den nivån ändå kan inse vad det är för djur dom sitter på. 
 
Jag kan dock förstå de tittarna som hade förväntat sig enorma siffror och kanske ett nytt världsrekord, med lite spänning i bagaget, men att sätta hästens välbefinnande i första hand tycker jag var det mest korrekta de kunde gjort. Dom skulle väl knappast få ut något av att använda pisk och styra på hindret om och om igen. Möjligtvis lite hispiga tittare ;) 
 
Postat av: tessan

fin blogg! :)

2012-12-03 @ 12:27:48
URL: http://iliivemydream.blogg.se
Postat av: Susanna

Helt rätt beslut att tänka på hästarna i första hand! Som alltid! =)

2012-12-03 @ 22:35:22


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: