Facebookgrupperna med hästanknytning

Asslatjejerna / 28 December, 2012 - 15:00 /

Facebookgrupperna "Hästbloggar" och "Ryttarbloggar" tycker jag har gått helt överstyr nu. Min uppfattning över gruppens existerande är att det är meningen att man ska hitta nya bloggar och läsa, men istället ploppar statusar upp hela tiden som är från samma personer trots att det finns flera hundra medlemmar i de båda grupperna. De lyder som så att man ska läsa deras senaste inlägg, senaste videonlägg och ibland även den mängd kommentarer dom på en dag lyckats få. Vad som toppar listan på oförskämdhet är ändå när bloggare ber oss att lägga till dem som favoriter på våra datorer eller åtminstonde blir en trogen läsare. Jag tycker de är löjligt att marknadsföra sin blogg på det viset och skulle inte göra något annat än skämmas om jag uppförde mig likadant. Jag hade på min höjd tipsat om en tävling där eller möjligtvis om vår blogg i allmänhet, men jag förstår inte innebörden i att ständigt spamma gruppen som om den vore sin egna logg och göra andras inlägg obetydliga.
 
Även om detta är något som irriterat mig många gånger så har jag inte mage att säga hur jag tycker och tänker. För om jag nu skulle vara så illa drabbad så kan jag ju lika gärna gå ur haha.
 
Ni då, vad tycker ni? 
 
Bara för mitt inlägg blev lite dystert bjuder jag på en glad bild ;)
Postat av: Aili

Ååååh, vilken sööt liten vovve! :)

2012-12-28 @ 15:45:33
URL: http://ailicherp.blogspot.se
Postat av: Jossan- Ljusdalsryttare

Som admin i den ena (hästbloggar) och även en annan liknande grupp som du inte tog upp här (hästbloggare). Så är det här väldigt intressant att läsa. Det är inte spamande som gruppens huvudsyfte. I början var chatten aktiv också men den stängdes ner då det var några som störde sej på den...

Jag tycker definitivt att du ska skriva vad du tycker i gruppen så fler tänker till!

Det är lite svårt att hålla koll som admin...

2012-12-29 @ 22:43:07
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: