Hingstarna

Asslatjejerna / 02 December, 2012 - 13:00 /

Häromdagen var jag bara ute i stallet och jobbade med hingstarna. Tåls att uppdatera er lite om dom. Jag fick ett glatt välkomnande av dom när jag kom så dom kände nog igen att det var dags att komma in och få lite käk och ompyssling igen ;)
 
Bertil fick sig en promenad i den nyfallna snön med sadel och träns på. Numera går allt som smort och han tycker varken påläggning av sadel eller att spänna sadelgjorden är något konstigt alls. Det han är mest fundersam på är att ta bettet, men det blir bättre och bättre för varje gång. Jag skulle prova att berömma i form av slicksten när han tagit bettet, men han blev besviken för han gillade inte alls smaken haha!
 
Lillen fick stå i gången med tränset på så han fick vänja sig vid bettet lite. Framsteg där med. Är inte alls lika berörd av det längre. Förr kunde han stå och tugga och suga ganska mycket men det verkar som det har släppt.
 
Så här snöiga blev både jag och Bertil ;)
Postat av: zoida.blogg.se

gullig häst :D


Vet du inte vad du ska köpa i julklapp till någon? Eller vill du bara köpa något till dig själv? Just nu så harj ag en tävling i samarbete med gemina arts där du kan vinna ett presentkort på 100 kr som du kan använda i deras webshop! :)
http://idahtt.blogg.se/2012/december/tavling-i-samarbete-med-gemina-arts.html

2012-12-02 @ 19:44:08
URL: http://zoida.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: