Snöigt pass

Asslatjejerna / 05 December, 2012 - 16:21 /

Idag gav vi oss ut till stallet tidigt helt ovetandes om hur vädret skulle bli på hemvägen ;) Haha ne, vi var nära på att inte komma där ifrån pga all snö som yrt igen över vägarna...
 
När vi var där jobbade vi först i stallet och sedan red jag Embla på fältet igen. Hon tycker verkligen det är kul där, tur att det är så bra underlag! Jag började jobba på volten i skritt och trav. (Anledningen till att jag gjort det har varit för att då har jag gjort upp ett spår så det inte kan komma oväntade hålor och så) I början var hon lite stretig och vi hade ingen bra takt. Men så småningom mjuknade hon då gick vi över till galopp. Jag galopperade inte på volten idag utan rakt över gärdet. På ditvägen jobbade jag henne i form och på hemvägen fick hon sträcka ut lite. Jag vågar inte rida på för snabbt där i och med snubbelrisken. 
 
Avskrittning


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: