Trippelpass

Asslatjejerna / 14 December, 2012 - 23:00 /

Idag började jag med att rida ut Flemmah i skogen. Vi red en runda vi kallar lilla rundan och jag tyckte hon var positiv från första början. Hon gick på framåt och var nyfiken men samtidigt känslig för mina hjälper. (Hon har verkligen blivit bättre med munnen, tidigare har hon varit väldigt känslig). Innan rundan var slut han vi avsluta med några steg galopp och sedan var det hemskrittning. Då mötte vi en liten buss som körde som en galning på den lilla vägen och Flemmah visste inte vad hon skulle göra. Hon valde att stanna och bli stel för att sedan sakta smyga sig förbi bilen med stora ögon. Att den brummade och att föraren trampade irriterat på pedalen, det var minsann ingenting haha. Det roliga var att hon inte hoppade till något utan det var verkligen som om hon tassade förbi lite försiktigt ;)
 
Sedan var det Emblas tur och hon fick gå kondition på fältet. Hon var jättepigg från första början. Fattningarna sitter från skritt nu också. 
 
Sist var det Villgotts tur. P-i-g-g. Herrejisses, han visste inte riktigt vart han skulle göra av sina ben. Jag skulle jobba han i dressyr lite men det kunde jag ju glömma utan jag fick tömma han på lite energi först. Kondition mest för hans del idag alltså. Mer ridning på han framöver ;)
 
Postat av: syns du inte så finns du inte!

Hejsan fin blogg titta gärna in på mina julklapps tips och nyårs tips

2012-12-15 @ 01:46:32
URL: http://nattstad.se/Maria.Bergstr%C3%B6m


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: