Lövvis story.

Asslatjejerna / 06 Januari, 2012 - 07:00 /

Har ju hundratals bilder från perioden då Lövvi var halt och vi inte visste varför. Jag har ju redan visat ett x antal ridbilder. Så här kommer från lite andra delar. Ska se om jag kommer ihåg hela, dock utan tidpunkter...
Början. Lövvi var tävlingsklar och blir något halt till och från. Även päls och form börjar ta stryk. Promenader endast.
Ännu mer halt, ställs på sommarbete, endast promenader.

Gör alldeles förbjudna saker. Går i och badar med kläderna på och rullar i sanden. (Vi tog det jätteförsiktigt, jag lät henne aldrig rulla så hon kunde trassla in sig)

Lövvi åker iväg på bete för att självläka. Kommer tillbaka. Fortfarande halt och magrade ur något å in i bomben. Pälsen var inget att tala om, och heller inte hennes humör. Jag kunde cykla till stallet bara för att få sitta och gråta lite hos henne när jag saknade henne så.
Blodprov och avmaskning görs, men inget visas där.
Hon åker iväg på annat bete. Försöker få henne att självläka igen. Kommer tillbaka för igångsättning. Då halt efter några ridturer. Men minns att jag blev så glad över att höra hennes gnägg igen.
Kollar upp saken igen, och åker in på ATG kliniken i Skara och får efter en vecka fram att hon hade borrelia.
Sedan fick hon antibiotika (?) i 5 dagar. Fick stå i liten hage med kanyl.

Nu fullt frisk och igångsatt!
Postat av: Anonym

awwn tack ni med ni kan ha en bild på dig och din kompis och sen ni två med en häst kanske :) vet är as dålig på sånt här hehe <33333 ha de bra puss

2012-01-06 @ 08:59:11
URL: http://mandablondin.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: