Dressyrträningen

Asslatjejerna / 07 Juli, 2012 - 12:16 /

I Onsdags var vi på dressyrträning hos Jenny, det blev ju en miss förra onsdagen då vi gett oss iväg jag och Emilia och stod på värmagården och väntade. det visade sig sen att Jenny skickat sms om inställd träning till fel nr.
 
Nu blev det iaf en träning, min första dressyr träning för tränare med Lövvi. Hon är ju lite tjafsig med sin mun, men det blir bättre hela tiden. På böjt spår lugnar hon sig och trampar på och är stilla men på rakt spår är hon lite vinglig fortfarande och då stretar hon lite. Men Jenny tyckte att hon var riktigt fin.
 
Jag hade ju tänkt att ta med mig Lövvi upp till berget nu när jag är hästvakt men vi bestämde istället att hon ska få vila någon någon vecka och få gå på bete lite. Hon har ju gått fort fram i sin utveckling nu och behöver få tänka över detta lite eftersom hon är så ung, sedan ska hon i gång igen och den 28-29 blir det Ållympiaden i Falköping.
 
Jag tänker hoppa LC, LC+5 på Lördagen och om det känns bra så blir det även en LB på söndagen. Alltihop hänger såklart på om det känns bra då det är viktigt att hon inte får dåliga rundor. Hittills har vi ju gjort tre toppen tävlingar sedan förra vilan. Och jag vill fortsätta känna att det flyter på innan jag hoppar upp ett steg.
 
Postat av: Elin

Allt bra?

2012-07-07 @ 15:18:55
URL: http://elinkristensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: