Motverka slitna svansar.

Asslatjejerna / 08 Juli, 2012 - 18:30 /

En av de regler som fanns när jag började på stall Assla var den här. Tänkte dela med mig av det smarta konceptet även fast säkert många redan vet.
 
Att ösa pälsglans i svansen var och varannan dag, samt rycka ner tovorna med piggborste blir kanske fint just för stunden men det håller inte i längden. Prova att bara reda ut svansen helt någon gång ibland, och emellanåt borstar du den bara med en rotviska eller liknande. Den kommer snabbt bli mycket tjockare och finare, lovar ;)
 
Här fick Tilly smaka på den kuren, innan hade hon ännu tanigare svans än det här.
Postat av: Jannike

Jag har ett tips till som jag lärde mig när jag jobbade på Gotland ;)
Man snurrar svansen typ ända ner och sen börjar man reda ut den nerifrån och snurrar upp den lite i taget. Det sliter inte heller på svansen och den håller sig tjock och fin :)

Svar: Tack för tipset (:
a s s l a t j e j e r n a

2012-07-09 @ 07:30:58
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: