Utvärdering av handtag.

Asslatjejerna / 13 November, 2012 - 11:00 /

Köpte ett par handtag som man använder på tyglarna för ett tag sedan. Jag har inte haft tillfälle att prova dom, men kände att jag fick det nu på träningshelgen. Alltså använde jag dom för första gången i Lördags på hoppträningen. Har hört att första gångerna kan hästen protestera lite, eftersom man får en annan kontroll och kontakt. Var därför lite nyfiken på hur Hyenan skulle reagera. Hyenans reaktion blev positiv, han gick mer i uppförs backe och blev mer aktiv. Min utvärdering till dessa handtag är hur bra som helst, iaf i mitt och Hyenans fall. Problemet har ju vart att han rycker tyglarna ur händerna på mig, och inne på en bana är det svårt att hinna få tillbaka kontrollen innan nästa hinder. Är hur nöjd som helst! :)
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: