Vad jag gillar för bilder

Asslatjejerna / 19 November, 2012 - 12:00 /

När jag håller i kameran så ska det vara djur jag fotar. Det spelar egentligen ingen större roll vad det är för djur, men det blir ju mestadels hundar och hästar i och med att det är på stallet jag gör det ;)
 
En tanke slog mig att det borde vara mycket svårare att få till en bra bild på djur än en vanlig bild på naturen. Nu menar jag givetvis inte att det är lätt som en plätt att fota bär,löv och staket, men jag tycker och tror att det behövs så mycket som ska bli bra för att hela djurbilden skall vara tilltalande. 
 
Jag var med i en fototävling där det fanns massa snygga bidrag med. Men dom jag tyckte var snygga var bilder på djur, de flesta hade verkligen lyckats! Vann gjorde en bild på en människa, som också var otroligt bra tagen. Anledningen för mig var att det var ett levande objekt som gjorde bilden. 
 
Det fanns även bilder som var tagna på löv och bär och de var nog ***** de tråkigaste bidragen jag sett. Come on, såna bilder har inte en chans egentligen mot djurbilder. Där blir hela bilden levande, mer än så kan jag inte förklara. Jag gillar bara det mest. Det är därför jag inte läser vanliga fotobloggar. Ursnygga bilder kan det vara, men tråkiga för min del. Hua
 
Jag har inte ens en egen kamera haha. Men tur har jag som får låna då och då!
Postat av: Emma h

Åh vad söta!! Vilken häst är det:)

Svar: Det är Gina (:
a s s l a t j e j e r n a

2012-11-20 @ 06:37:45


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: