Vilka tränar ni för??

Asslatjejerna / 29 November, 2012 - 10:01 /

Jag är visserligen medveten om att denna fråga enbart går att svara på om man är ryttare och tränar men det vore ändå kul att höra vilka ni tränar för.
 
Jag själv har lite olika tränare eftersom jag anser att det är viktigt att man får olika input. Alla tränare har ju sitt sätt att lära ut och då får man ju plocka ut det bästa av varje och göra till sin grej och sin ridstil som passar en själv och sin häst/hästar.
 
Hopp
Bland annat tränar jag hoppning för Frank Kutscher, han tar bara stora hästar och möjligen D ponnysar.
Han är tysk och i bland svår att förstå, han kan också bli rätt arg om man inte gör som han säger eller om han inte gillar hästen, men jag tycker att han är jättebra att träna för!
 
Jag tränar också ibland för Erika Andersson som är C tränare i hoppning, fördelen med Erika är att hon känner mig och min ridstil eftersom jag tränat för henne sedan jag hade A ponny ;) Jag gillar Erika också.
 
Så tränar jag förstås också för Åsa Larsson (stall asslas ägare). Åsa har inte så ofta träningar eftersom hon inte riktigt hinner med, men emellanåt så kör hon två träningar med en veckas mellanrum, markträning ena veckan och banhoppning andra veckan.
 
Dressyr
Dressyr tränade vi några gånger för Jenny Andersson som håller till här borta på Värmagården, dock var hon tvungen att dra ner lite under hösten så vi får se om det kommer igång igen.
 
Matilda Forsling  tränar jag också för ibland och det är i hennes ridhus vi brukar rida under vintermånaderna ;)
 
Postat av: Ellen

Ååh vill också ha egna hästar :(

2012-11-29 @ 13:20:48
URL: http://Barrybus.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: