Alla har något...

Asslatjejerna / 21 September, 2012 - 13:00 /

...Som brister i ridningen. En del har problem med att ha nere hälen, en del har sämre hållning och en del har svårt att hålla upp blicken. Jag tror att min största brist är mina händer som jag gärna välter omkull. Har jättesvårt för att hålla dom korrekt och är nog inte medveten om hur det påverkar min ridning haha.
 


Dessutom har jag svårt för att stänga handen ordentligt vilket oftast resulterar i skav eller flåsor på ringfingret. Om jag har ridit utan handskar det vill säga. Jag ska verkligen försöka tänka mer på detta så jag blir av med denna ovana! Då är det super att rida för Matilda, för hon är supernoga med sådant ;)
Postat av: Paulina Jennebratt

Ett tips är; ha vissa ridpass då du endast fokuserar på sitsen och inget annat. Tänk bara på hur du har dina händer då. Om inte det hjälper kan du ha ett ridspö mellan tummarna. Sjukt obekvämt och konstigt i början men man vänjer sig :) Till slut får man automatiskt korrekt handställning :)

2012-09-21 @ 14:10:16
URL: http://paulinajennebratt.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hej :) råkade ta bort fjordfantast.blogg.se så nu heter min nya blogg ronjaboketta.blogg.se istället :).

Bra inlägg om ovanor!! :)

2012-09-21 @ 14:34:26
Postat av: Ronja

Hej råkade ta bort fjordfantast.blogg.se så nu heter min nya blogg ronjaboketta.blogg.se istället .

2012-09-21 @ 14:35:01
URL: http://ronjaboketta.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: