Stallassla

Asslatjejerna / 21 September, 2012 - 11:16 /

Skadar ju inte att med jämna mellanrum uppdatera lite om oss som driver bloggen, Jag Felicia Larsson och Carolina Villig.

 

Jag Felicia är 15 år och går i 9an, jag bor i Skara med mamma, pappa och lillsyrran Emilia.

 

Hästar har nästan hela mitt liv varit en del av vardagen och det blir bara roligare hela tiden.

 

Tävlade gjorde jag första gången på en ponny som hette Raja och som stod på ridskolan jag red på då. Jag slutade dock på ridskolan när jag var 10 år eftersom jag bara tränade privat  när jag hamnade på stallassla istället.

 

Stallassla ägs av Åsa Larsson som tidigare tävlat svår fälttävlan, nu har hon dock fått två små barn och laggt tävlandet på hyllan, iaf för ett tag ;)

 

Under dessa år har jag fått lära mig massor av Åsa, skulle vilja säga att hon faktiskt lärt mig allt jag kan när det gäller hästar och hur man ska bete sig i olika situationer.

 

Hon stöttar mig alltid och ger tips och råd samt talar om vad jag gör bra och vad jag kan göra bättre. Åsa är perfektionist och anser att kan man så ska man bli liiite bättre…J

 

Nu har ju Åsa egna barn och följer inte med på tävlingar i samma utsträckning som tidigare, men hon vill gärna att vi ska rapportera direkt hur det går start efter start och barnen blir ju större så snart hänger hon nog med ut igen ;)

 

 

 Litet kollage från början av min karriär, Åsa hjälper mig att repetera banan. ponnyn hater Shellie och var en underbar C ponny, dock lite stor och stark för mig på den tiden ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: