Westernsporrar

Asslatjejerna / 01 Oktober, 2012 - 08:00 /

 
Jag sökte igenom lite på Hööks sortiment och drog mig för att kolla upp lite hur westernsporren är uppbyggd och hur den används. Den verkar riktigt skarpt om man kollar på dess utseende, så jag tänkte att det var värt att kolla upp.
 
Åsikter säger att dessa är mycket skönare för hästen "än de silvriga pinnarna vi sticker i hästen". Bara för att de är rörligare och rundade kanter. Det tyckte jag dock var ett väldigt dåligt argument. Det är ju faktiskt ryttarensom använder sporrarna som gör kraften. En annan åsikt säger att denna inte blir statiskt och ligger därför och gnager hästen i sidorna. Till sist fanns det även dom som höll sig till denna sporre för att den rullar över huden istället för att vecka.
 
Hur som helst hittade jag ingen bra information riktat direkt mot westerntypen så jag la ner den delen och tänkte fråga här i stället. Någon av er läsare som har erfarenhet av hur "snäll" den här är? 
 
Postat av: Sandra

Jag har ridit med sådana och de är ok. De snurrar ju ingen rak "pinne" rätt i sidan som inte flyttar sig om inte ryttaren vill

2012-10-01 @ 10:49:39
URL: http://motosidressyr.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: