5 hästar ridna

Asslatjejerna / 15 April, 2013 - 20:36 /

Åh vad planering jag hade gjort innan jag åkte upp till stallet. Hade tänkt motionera alla hästarna även om jag hade noll koll på ordning och aktivering. Började gjorde jag iallafall med Tina, och hon longerades i ridhuset. Jobbade henne lös från marken, att hon skulle stanna när jag stannade och springa när jag sprang osv. Hon var nästan lite svår att longera för hon var som en svans vad man än gjorde ;)
 
Efteråt fick det bli Embla som reds ut i skogen. Jobbade henne mycket i trav, att hon skulle trampa under sig och bära sig själv. Lätt hänt att hon blir tung i handen, men känslan är verkligen underbar när hon släpper till. När jag fortsätt ett tag hamnade jag väldigt långt bort och trodde att om jag fortsatte skulle jag hitta en annan väg hem. Red dock helt vilse så turen varade i 2,5 timmar innan jag stod på hemmaplan igen. Allt som allt red vi genom samhällen, broar, större trafikerad väg, skogar, åkrar och grusvägar. Visst var hon tittig och lite spänd men helt genomsnäll och go. Susade förbi några lastbilar som hon tog med ro, men jag bestämde mig ändå att rida av vägen och ta någon skogsväg hem. Eller ja, som tillslut ledde hem haha...
 
Eftersom den turen tog längre tid än planerat hann jag bara rida Villgott sen. Red ut med Lövvi och Winston. En lagom runda med klättring och galopper. Lite "kravlös" tur där dom bara fick vara och sträcka ut.
 
Postat av: Alva

Jag har frågestund på bloggen skulle vara jätte snällt av er att ställa några frågor:)
Svarar på fredag eller lördag i en videoblogg:)

2013-04-15 @ 21:27:39
URL: http://fotbollensbloggen.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: