Banhoppningen

Asslatjejerna / 30 April, 2013 - 12:00 /

Är så nöjd över gårdagens hoppning. Jag började ju med Villgott och vi hade satt upp en bana på sex hinder där det bara var tänkt att vi skulle hoppa våra höjder inför imorgon. Inte så mycket mer än så. Första hindret var enkelt räcke, sen en serie på två hinder med fyra galoppsprång emellan varav det första hindret hade murdelarna under sig. Efter det en snäv sväng till en oxer följt av vattenmatta och ett räcke som avslut. 
 
Ni ser ju mina skills i paint haha!
 
Villgott kändes otroligt bra jämförelsevis med förra gången. Dock var han ju så spänd sist, och jag kände redan skillnad vid uppsittning igår. Vädret utanför var ju så bra så han var verkligen lugn. Vi värmde upp på några utav hindrena först och Villgott lyssnade bra på gas och broms. Hoppade sedan banan först en gång där hindrena låg runt 70 cm innan jag höjde upp och hoppade den en gång till. Han kändes väldigt lydig, fokuserad  och okomplicerad liksom. Så riktigt nöjd. 
 
Efter honom hoppade jag Flemmah. Hoppade bara de hindrena på långsidan så att man skulle få ett flyt med bra tempo. Rullade på dom några gånger i galopp och höjde upp till 80cm innan jag avslutade henne. Hon hade lite egen bjudning i slutet faktiskt och tyckte nog det var kul. Dock är hon fortfarande lite bebis och drog mer än gärna lite mot Hyenan som var inne samtidigt. Det var bara att hålla kvar henne på spåret och låtsas som ingenting, för hon gjorde inget mer än gick lite böjt. 
 
Vinterbild på Flemmah


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: