Det jobbigaste med att blogga

Asslatjejerna / 19 April, 2013 - 07:00 /

Det allra jobbigaste med att driva en blogg som faktiskt läs utav er är att det ständigt är krav på uppdatering. Uppdaterar man inte flitigt eller försöker hålla en någorlunda jämn inläggsranson så tappar man läsare snabbt som attan. Jag vet själv hur fort man kan tröttna på en blogg som man kollar flera gånger dagligen. På ett fingerknäpp.
Speciellt jobbigt är även pressen att dagligen skriva sina inlägg. Man måste ha inlägg att publicera annars tröttnar folk.
 
När jag skriver inlägg här på asslatjejerna.se så vill jag att det ska vara ett ämne jag vill skriva om. Då flyter allt på. Men när man har noll idéer och försöker pressa ut några så blir det rent ut sagt kassa inlägg från min sida. De allra flesta åker i papperskorgen eller hamnar i utkast till en dag då jag är på bättre skrivhumör.
 
Det jag försöker säga är att jag verkligen inte kan tvinga mig själv att skriva en viss text. Har jag världens idéer och tankar så skriver jag rakt upp och ner i kanske 10 minuter. I det är korrigeringar inräknat. I övrigt när jag inte har någon som helst anledning vad inlägget i fråga ska handla om så kan det ta hur lång tid som helst, och oftast blir jag då aldrig klar.
 
Vad tycker ni det jobbigaste med att bedriva en blogg är? Och vad har ni svårt för?
 
 
Postat av: Merve

När ska ni utse vem som vann amigo fleece täcket ?:)

2013-04-19 @ 12:43:57
URL: http://Kapronsky.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: