Dressyrpass i kvällssolen

Asslatjejerna / 20 April, 2013 - 21:49 /

Innan vi åkte hem efter en hel tävlingdag i Mölltorp så red jag Villgott i paddocken. Värmde upp mycket i skritt och när jag väl övergick i trav så var han direkt mjuk och avslappnad i nacken. Jobbade lite volter, överdriven ställning, sidvärtsrörelser (bara några få steg) och att han skulle vara stadig i formen. Övergick sedan till galopp som går hur bra som helst i högervarvet nu. Vänster är han lite stelare i så det gäller att ha honom ordentligt lösgjord så man kan jobba med båda sidorna. I början red jag i lite för högt tempo jämförelsevis vad jag var ute efter, men sen gav jag mig attan på att behålla det tempot han har när han precis tagit galoppen. Snacka om skillnad säger jag bara. 
Efter mycket galoppjobb var han jättemjuk i trav och avskrittning, som skedde i något lägre form. Frust frust!
 
Postat av: Victoria

Sv; haha ja den är så underbar! De får du allt göra haha :D så gott!! :D

2013-04-21 @ 09:50:35
URL: http://trendbyfriends.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: