Dubbelturer

Asslatjejerna / 02 April, 2013 - 21:00 /

Dagens första runda fick bli ensam på Embla. Red runt och kikade på vägarna mest och höll igång i trav så mycket det gick. Hon var lite spänd i den nya omgivningen men annars himla trevlig och rida. Var mycket mjukare och lydigare än vad jag förväntat mig. Vi hade någon dust i början av turen då hon stretade emot väldigt. Men det löste sig snabbt och Embla var efter det med på noterna.
 
Lite senare mot kvällen tog vi ut Lövvi och Villgott på en tur. Hittade värsta bra galoppvägen som vi såklart utnyttjade. Fick till och med vända för att den var så lång haha.
Dressyrmässigt där var Villgott underbar. Red på rejält i traven och då brukar han bli stretig i munnen och vilja dra upp huvudet, men idag var han stilla och höll en låg form. Han tog i samband med det även mina förhållningar bra. Samma sak i galoppen. Först rullade vi på lite. Sen jobbade jag på ställningen, fattade ny galopp, jobbade tempoväxlingar, ja lite sådär blandat. Avskrittningen hem fick bli extra lång. Mys!
 
Postat av: Louisa

Allt bra med er idag? :D

2013-04-02 @ 21:34:13
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: F E L I C I A

underbart väder att rida i! :D

2013-04-02 @ 22:55:56
URL: http://thegoldenyear.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: