Duktig ponny i helgen

Asslatjejerna / 14 April, 2013 - 20:00 /

Helgens tävling avklarad, en regional i Tidaholm där jag hoppade klasserna LC & LB. Villgott var väldigt lugn och jag är faktiskt nöjd med båda mina rundor. I första klassen slutade vi på 8 fel. Blev ett stopp på sista som kom hastigt ur en sväng. Han fick gott hoppa stilla stående och rev med sig bommen. 
 
I LB:n kunde det ju bli en kvalrunda, men Villgott var lite trött i benen och jag red an slarvigt vilket resulterade i ett pet på hinder nummer två. Annars kände jag att vi fick ett bra flyt och han lyssnade bra restrerande av banan. Kombinationen var en enkel räcke-räcke och den kändes bra. Han backar av lite innan men jag tror att det är bra så att han får plats ordentligt. Han har ju stor galopp i sig!
 

Postat av: Agnes

Sv, kul! Hur gick det? :D
Skulle blig super glad om du kunde kommentera förslag på videos du vill se i min blogg. Skulle göra min dag, älskar din/er blogg <3

2013-04-14 @ 20:20:39
URL: http://agneshagelberg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: