Mycket mer effektiva

Asslatjejerna / 21 April, 2013 - 12:00 /

Det känns verkligen så otroligt skönt att komma igång ordentligt. Jag säger det igen att jag är så otroligt glad att vi fått den möjligheten vi fått. Det är inte bara det att vi har lyxen att ha ett ridhus. Det blev liksom hela grejen. Hela flytten. En liten omstart, en utökad verksamhet, det gjorde att man liksom blev ännu mer lockad och mer motiverad till att fortsätta. 
 
I stallet bedömer vi själva att vi blivit mycket mer effektiva. En vanlig vecka utan förhinder för någon av oss går alla hästar som dom ska och stallet sköts från punkt till pricka. Givetvis hjälps vi åt och försöker kompensera varandra, och oftast flyter det på bra det med. Häromdagen red jag liksom fem hästar i ström vilket skulle varit riktigt tungt tidigare i vintras. Jag vet inte riktigt vad det var som fick igång mig, men säkert att allt bara helt enkelt blev motiverande och att man har en målsättning för hästarna, att vädret äntligen börjar bli på topp är ju bara ett sort fet plus!
 
Sen den här grejen att bara komma ut på en ridtur mycket snabbare. Har vi planerat att rida många hästar så är det liksom bara noggrann grundlig men snabb rykt innan avfärd, och sen får man ta myset och mer ordentligt efteråt när man vet hur mycket tid man har över.
 
Nä jag tycker det är viktigt att vara effektiv, men på den nivån att man fortfarande trivs och kan slappna av!
 
Så, är ni riktiga segisar i stallet? ;)
 
Fix med sadelgjorden och en hälsning hehe.
Postat av: F E L I C I A

vill också ha häst!!

2013-04-21 @ 12:30:03
URL: http://thegoldenyear.blogg.se/
Postat av: Ida Woxlin

Jag kan vara ganska seg i stallet hehe ;)

2013-04-21 @ 21:40:04
URL: http://idawoxlin.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: