Racetur

Asslatjejerna / 07 April, 2013 - 21:26 /

Idag reds Villgott och Lövvi ut. Vi började med att skritta fram i backarna för att sedan ta en tur i skogen. Den avslutande långa sträckan är en grus/gräs väg med underbart underlag. Till en början jobbade vi på att korta galoppen, men sen ville vi låta hästarna bara springa på. I början vågade jag inte direkt släppa på Villgott. Han tar för sig så och jag vill inte att han ska snubbla eller att vi ska komma i obalans. Men sista sträckan vi galopperade släppte jag honom helt och hittade ett bra jämt tempo. Låg jämsides med Lövvi som också sträckte ut ordentligt. Tror på allvarligt inte vi har ridit så fort någonsin haha!
 
Vill också påpeka hur otroligt fin Villgott var i uppvärmningen! Så stadig som han kändes i handen då förvånade mig, åt det positiva hållet! Gjorde även lite skänkelvikningar i skritt som går skapligt. Behöver lite hjälp med hur jag ska utföra dom så de blir så korrekta som möjligt även för unghäst. Han tvärar väldigt mycket och jag vill ha han lite mer fram, balansgång det där, igen ;)
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: