Söndagens ridning

Asslatjejerna / 21 April, 2013 - 21:16 /

Idag red jag tre hästar och jag började med Villgott. Det blev en ridtur där det var sammanlagt fyra hästar och han skötte sig hur bra som helst. Lite pigg i början och tog inte mina förhållningar, men sedan lyssnade han.
 
Flemmah klättrades i backarna. Red ju ut ensam på henne och det var utan protester! Fortsatte sedan på en grusväg och travade och galopperade innan jag skrittade hem igen. En kort ridtur bara där jag gick igenom det grundläggande.
 
Dunört som nu kommit hem för att gå med i verksamheten. fick gå lite senare efter allt stallfix. Red henne i ridhuset och hon är verkligen så himla go! En riktig läromästare kommer hon bli. Åsa hjälpte mig lite och vi jobbade öppnor, volter och lite galopp innan hon var klar. Öppnor har jag lite svårare för och sedan var det såå länge sedan jag gjorde de rörelserna. Men helt okej nöjd, hon var rolig och verkligen en sådan man lär sig på!
 
Mindre charmig bild, men well bättre än inget ;)
Postat av: johanna larsson

hej! nu är bilderna uppe på den här bloggen --> http://jolafoto.blogg.se :)

2013-04-21 @ 22:14:34
URL: http://mahapp.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: