Tur i regnet

Asslatjejerna / 25 April, 2013 - 21:52 /

Igår red jag innan hoppasset ut Embla i regnet. Galoppträning var planerad och det fick det även bli. Det blåste som tur var inte så mycket och då är ju inte heller regnet så farligt. 
 
Jag värmde upp henne ordentligt i trav, jobbade upp henne i en högre form för att få henne att bära sig själv mer. Kan annars bli lätt tung i handen. Jobbade litegrann med ställningen åt båda håll, hon börjar förstå det där nu men jag önskar att hon formar sig lite mer för skänkeln så att det inte behöver ske så mycket med handen. Lättast var vänster varv, om det är jag som har lättare för det eller Embla vet jag inte hehe. Sedan red jag över i galopp, i först ett ganska samlat tempo. Gasade på henne allt efter som tills vi hade ett bra tempo att ligga och rulla i. Efter att ha ridit i Villgotts snabba galopp kändes det nästan lite löjligt långsamt, men jag ville inte pressa henne ännu mer och se om hon verkligen kunde, då hon inte har varken balansen eller styrkan. 
 
I slutet på den sträckan hittade jag ett nytt spår istället för hemvägen. Det var som en galoppbana utan inhängnad och med grusunderlag. Jag tog två varv där inne också och jobbade tempoväxlingar utefter kurvor och raksträckor. Sedan var det lång hemskrittning med nöjd ryttare och häst!
 

 
Postat av: Susanna

Har du Fullösa kyrka i ryggen och på väg mot Kestads håll? Känns så bekant men mycket ser lika ut där runt =)

Svar: Hm ingen aning faktiskt haha. Är väldigt nära stallet här och kan inte minnas att jag har en kyrka bakom mig :)
a s s l a t j e j e r n a

2013-04-26 @ 21:38:25


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: