Gympadax

Asslatjejerna / 07 Augusti, 2013 - 22:54 /

Idag blev det markarbete för Hyenan. Värmde först upp med tempoväxlingar och lite lösgörande arbete innan jag gick på övningarna. Detta för att få han mjuk och följsam och så jag lätt kunde plocka upp honom på tygeln utan att han blev tung eller hängig. Startade gjorde vi sedan med trestuds. Började först med lite kort emellan så att han fick hoppa upp sig lite, sedan längde vi något vilket gjorde att jag fick komma in i ett lite bättre grundtempo så att Hyenan skulle räcka till genom hela serien. Det funkade hur bra som helst, båda var fokuserade så allt blev bara rätt.
 
Så småningom plockade jag bort ett hinder så att det blev en kombination och rullade över den några gånger. Inga direkta konstigheter där heller. Avslutade med ett enkelt lite högre räcke från båda hållen och det klippte han som om ingenting. Travade sedan av i en något lägre form där jag ville få honom att sänka nacken och stretcha lite. Sammanfattningsvis tyckte jag det var ett bra pass. Hyenan var till och med lite taggad och då blir det ju såklart ännu roligare!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: