Kondition och styrketräna din häst

Asslatjejerna / 11 December, 2013 - 13:00 / Vardag

Vad jag uppfattat det som så väjer många ryttare undan för snön. De klagar på ridmöjligheterna och skippar ridningen helt i flera dagar för att det är "för halt för hästen" ute på vägarna. Jag förstår inte hur man kan säga så när det här vädret eller iallafall nederbörden ger otroliga träningsmöjligheter. Det är ingen som tvingar er att gå ut på närmsta gata och be till Gud att ni inte ska ramla omkull. Tvärtom. Undvik gärna gatorna eller allra helst rid långt in i kanten och styr mot första bästa fält ni har. DÄR ska erat pass köras. Ett galoppass med tempoväxlingar eller en bra galopp ni låter hästen rulla på i. Allra bäst är detta när det är några decimeter snö, för då behövs varken broddar eller snösuler och det blir extremt hård och bra träning för hästen. 
 
Åsa sa något halvgalet häromdagen, något i stil med: När jag var yngre red alltid jag och min kompis omkring i snödrivor för att träna hästarna, det var otroligt jobbigt för dom samtidigt som dom tyckte det var hur kul som helst!
 
Så varför är vissa folk så rädda för snön? Hey det är isen som är hård kall och hal, inget annat 
 
 
Japp, året var 2012!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: