Ptroo

Asslatjejerna / 11 December, 2013 - 09:00 / Vardag

Något vi på stall Assla värderar högt är väluppfostrade hästar. De som inte klampar över en så fort dom får chansen eller vägrar stanna när man tar i dom. Skulle dom mot all förmodan inte vara det utan ha noll respekt för människan så är det stadig och bestämd träning som gäller. 
 
Men bara för att hästen redan är väluppfostrad betyder det inte att vi inte tränar vidare, för man kan aldrig få för mycket kontakt med en häst. Jag som till exempel inte alls har tränat ordentligt inom NH-området kan tycka att det är riktigt skoj att leka lite i ridhuset med det man kan och förstått sen tidigare umgänge med hästen. Precis som ni kanske märkt med Dunört nudå!
 
 
Här står både Embla och Danny blickstilla just för att de har blivit tillbedda att göra det. Det känns som att allt går på automatik, men det är nog för att de allra flesta av våra hästar är så lyhörda och vill göra rätt för sig. För visst verkar det lättsamt att bara kunna släppa hästen och den står stilla? 
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Himla smart att uppfostra hästarna, det är ju rätt stora djur å så :)

2013-12-11 @ 09:56:29
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Friskey

sv: nej då, inget nytt i alla fall :) Besöker läkaren lite då och då eftersom jag går på utredning.

För mig är det också självklart att ha en väluppfostrad häst! Min Flingan kan också stå still när jag säger det. Helt perfekt om man ska bygga upp hinder eller något och inte orkar släpa omkring på hästen samtidigt ;)

2013-12-11 @ 12:11:28
URL: http://friskey.horseworld.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: