Resultat från julklappshoppning

Asslatjejerna / 23 December, 2013 - 20:33 / Vardag

Nu äntligen tänkte jag sätta mig ner och summera gårdagens lilla tävling med Embla.

 

Vår första runda var på 80 cm och jag tog ut henne i alldeles lagom tid. Embla var vaken och kikade nyfiket på omgivningen. Jag hade klantigt nog tappat bort min röda rosett jag hade tänkt fästa i svansen men jag valde att prova henne på framhoppningen i alla fall. Det kunde ju inte bli värre än att jag fick hålla mig undan lite extra. Dock var hon from som ett lamm och visade ingen irritation alls på att hästar i alla gångarter kom nära. Så lycka på den fronten!

 

Vi värmde upp och hoppade ett par språng och Embla klippte hindren som om dom vore dubbelt så höga än dom var. Antar att hon tycker att det är bäst att vara på den säkra sidan, att dom inte hoppar upp och biter henne.

 

Väl på banan var hon lyhörd. Det var lite svårt att få jämnt flyt i alla svängar med tanke på att hon saknar lite styrka, men i det stora hela är jag jättenöjd med både Emblas och min insats. Vi rullade på som ingeting och det såg säkert busenkelt ut. Och med lite ben att hålla om med så var det nog det! Det kändes himla enkelt när hon lyssnade på minsta lilla vink och jag läste av henne rätt.

 

I nästa runda på 90 cm tappade vi tempot något, men annars ingen nämnvärd skillnad rundorna emellan. Dock red jag finare och framförallt jämnare linjer och Embla hoppade bättre språng i den andra. Enda missödet var en rivning på första. Hon orkade inte riktigt lyfta ur svängen men det var ingen big deal. Nu har vi hoppat en LD och en LC bana utan problem och jag ser inga  hinder för lokal start inom kort!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: