Roligheter

Asslatjejerna / 04 December, 2013 - 21:34 / Vardag

Idag hade vi lite teori istället för den vanliga ridningen. Vi jobbade på vår basala kroppskännedom vilket var både nytt, intressant och lite roligt på vägen. Vi jobbade helt enkelt med avslappnande övningar för att kunna styra vår kropp och balans. Testa själv din balans genom att stå rak i kroppen med fötterna helt ihop och med stängda ögon. Vinglar du, eller vinglar du inte? 
 
 
Det var även många hästar som gick lektion idag men Flemmah var en av de få som blev över. Därför fick det bli ett pass på banan med henne. Hon var verkligen urmysig att rida! Jag kände direkt när jag började rida vad det var för moment jag ville få igenom. Först av allt fuskade hon med vägarna. Gick antingen rakställd eller utåtställd och det tog vi itu med direkt. När det satt ordentligt i skritten gick det lika bra i trav. Sedan var det att kunna bibehålla formen i galopp som var lite onödigt om Flemmah fick bestämma. För att komma ifrån jobbet sprang hon lite snabbare samt ruskade på huvudet. Jag höll dock stadigt kvar mitt stöd och väldigt snart insåg hon att det var mycket bekvämare på mitt sätt. Sist tog vi tag i fattningarna. Jag ville ha noggranna fattningar på bakbenen, inte flera steg slängtrav och sedan fel galopp. Det var bara att jobba lugnt och metodiskt och i slutet gjorde hon dom väldigt bra. Avslutningsvis travade vi av i en lägre form och hon var väldigt följsam och lösgjord. Ett mycket lyckat pass med andra ord!
 
Postat av: Amanda

VIlken söt :)

2013-12-05 @ 00:29:23
URL: http://amandadudas.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: