Sadeln fick ligga kvar

Asslatjejerna / 19 December, 2013 - 21:13 / Vardag

Ibland tål jag inte blogg.se. Skriver om inlägget för andra gången då... 
 
Embla var först ut idag och det blev barbacka i ridhuset. Skogsturerna får bli imorgon istället eftersom det var alldeles FÖR svart och regnigt idag. Hur som helst började jag med att mjuka upp henne i skritt i form av bågar och övergånger. Likaså i traven för det gjorde henne aktiv i bakändan och mer lyhörd för mina hjälper. Hon har nämligen en tendens att pendla mellan att vara en fartdåre och slöfock haha. Så småningom övergick vi till galopp. Jag kom åt henne mycket mer barbacka och kände att hon bar upp sig bättre. Det var dock lite svajigt och svårtstyrt, men så kan det vara när man sitter på ett ponnysto. Ibland har dom bara egna idéer 
 
Dunört var det efteråt och även hon fick gå utan sadel. Uppvärmningen var inte helt olikt Emblas förutom att jag studsade över ett kryss ett par gånger åt alla håll. Ville dels variera arbetet lite men även kolla så att jag bibehöll samma kontroll på henne med ett litet hinder i bilden. Dunört tyckte det var skoj och var lika duktig som vanligt. Förutom detta la jag även in lite skänkelvikningar som jag tyckte vi fick bra flyt i. La också lite extra fokus på våra avbrott från galopp, eftersom hon gärna rinner iväg i alldeles för snabb trav efteråt. I slutet bröt hon av jättefint och fortsatte i en långsam men fortfarande aktiv trav. Då var jag nöjd, klapp klapp! En väldigt lösgjord häst fick komma trött in till stallet.
 
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Slängtrav är så jobbigt! Hur gör du för att "arbeta bort den"? :)

2013-12-19 @ 21:38:04
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Ja tänk om man kunde ha så mycket pengar att man verkligen kunde köpa allt man ville ha, så underbart det hade varit:)

2013-12-20 @ 01:09:42
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Ebba

Är det dina egna hästar?:)

2013-12-20 @ 06:07:09
URL: http://ebbagraversen.se
Postat av: Carruuu

haha jobbigt som fan om man typ gått ifrån en stund så den hunnit logga ut imellan... :p

2013-12-20 @ 06:44:32
URL: http://carruuu.nu/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: