Stretchar ni?!

Asslatjejerna / 12 December, 2013 - 07:00 / Vardag

Antingen stretchar man sig själv, hästen, både sig och hästen eller inte alls. Varför man gör det sistnämnda alternativet förstår jag dock inte alls. Motivera gärna ditt svar i en kommentar, intressant att höra era teorier!
 
Jag stretchar alltid efter pass där det passar in, skulle jag säga. Det är sällan jag gör det efter en uteritt men ändå kan jag göra det om jag bara skrittat. Efter pass i ridhuset skrittar jag alltid av en sväng, stretchar alla fyra ben och rygg innan jag låter dom få skritta färdigt lite till. Just jag gör det för att motverka stelhet, träningsvärk samt att dom blir smidigare i kropp och muskulatur. Precis som vi människor!
 
 
Embla och Villgott efter ett markpass!
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Kan du lägga upp lite stretchövningar? :)

2013-12-12 @ 09:45:57
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Anita

Stretchar min buse efter varja pass! :D

2013-12-12 @ 16:03:52
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Susanna

Har haft ett par ponnyer på ridskolan jag alltid red och i några år så stretchade jag dem alltid efter pass, i stallet. Gjorde detsamma med min foderhäst jag hade för många år sedan och en annan privatpålle.

2013-12-12 @ 21:31:52


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: