Underbart pass

Asslatjejerna / 01 Februari, 2013 - 12:09 /

Jag var ju lite rädd för att ge mig på att arbeta Villgott då jag bara hade tisdagen i åtanke. Han var ju inte dålig på något vis men han var inte heller sig själv. Därför planerade jag in ett konditionspass igår för jag antog att underlaget på fältet var helt okej. Och jag hade rätt ;) Jag kände också så fort jag började trava att han var sitt gamla jag igen så jag jobbade på volter och serpentiner istället och allt blev i slutändan ett dressyrpass.
 
Jag gjorde skänkelvikningar ett par steg, även i trav denna gången och det funkade helt okej. Han har något svårare att flytta för vänster. I galoppen var han så himla fin. Han började ju med att gå bananas, han ville springa fort och tyckte att det räckte med att han krökte på nacken. Vad jag var ute efter var dock undertrampet och den runda formen som kom så småningom. Då var han så go att rida och det blev vårat bästa pass hitills, men han tyckte det var jobbigt så passet blev inte allt för långt.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: