VI sprider djurplågeri

Asslatjejerna / 06 Februari, 2013 - 12:00 /

Något jag tycker är fruktansvärt irriterande är alla bilder om djurplågeri som går runt på facebook. Alla delar bilderna och skriver arga hattexter "hur kan dom göra som dom gör", "jag skäms över att bo i Sverige" eller något liknande. Eller så står det "1 like, 1 punch in the face". Men då undrar jag varför man ens sprider vidare bilderna? Det är ingen annan än VI som gör att dessa bilder åker runt och visas för ännu fler. Om vi varken gillar, delar eller kommenterar så stannar bilden där den är och den som lagt upp bilden misslyckad med vad den ville uppnå.
 
Dessutom är inte ens hälften av dessa bilder sanna. Många av bilderna är egna ihopklipp för att man vill ha en populär bild eller en bild som är ett stort samtalsämne, eller helt enkelt bara vill jävlas med oss alla som tycker detta är så fruktansvärt idiotiskt.
 
Vadå, så jag tycker inte synd om djuren som är på bilderna? Jo självklart, jag är mänsklig, det är därför jag blir så irriterad. Det finns känsligare personer än mig och jag tycker lika mycket synd om dom som ska få se bilderna av anledningen att den har fått många likes. Tro mig, jag har också varit dum nog och kollat på sådana där videos och bidragit till visningar, men då har jag fått kväljningar några sekunder in i filmen och ett stort hatbegär på minnet.
 
Det är inte värt det. Sluta sprid bilderna.
 
 
Den här är senaste då? Här tror alla att dom delar i förebyggande syfte. Men hur många blir inte ledsna bara av att se bilden?


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: