Gult band på hunden

Asslatjejerna / 26 Januari, 2013 - 09:00 /

Något jag har varit med om flera gånger är människor som bara kommer fram till en när man är ute med hunden. Både med sina egna hund och utan. Dom gör det såklart inte för att vara elaka utan vet bara inte annat. Men ibland är det inte läge att bara komma rakt till en. Vi vill ju uppfostra våran hund till att inte bara springa fram till folk så fort hon ser dom, och då är det hur jobbigt som helst när bara människor kommer fram.
 
På facebook såg jag sidan Gulhund som säger att ett gult band ska sitta på hunden för att tala om för omgivningen att det inte är lämpligt att bara komma fram. Även om detta ska ingå i rent folkvett så är det inte alla som inser det. Därför tycker jag idén är smart, om man kan sprida detta ett sätt som gör att det når till väldigt många. 
 
Vad tycker ni om sådana incidenter? 
 
Postat av: Julia Axelsson

Tycker era ponnysarn är så himla fina! :D ♥

2013-01-26 @ 11:16:18
URL: http://eliteponys.se
Postat av: Lisa

jag har aldrig varit med om att folk bara kommer fram till en, men däremot att dom låter sina hundar komma lite nära vilket inte är aå bra då min hund är lite osäker och då blir aggressiv om hunden kommer för nära..

2013-01-26 @ 11:19:26
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: amanda

Sjukt irriterande när folk bara kommer fram då hundarna blir så upprörda. Sedan så vet man ju inte om de främmande hundarna har sjuka eller så också! Ett tips är att så fort du ser någon komma med en annan hund att själv skapa ett större avstånd direkt, då brukar folk fatta att dom inte ska komma fram ;)

2013-01-26 @ 13:45:04
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Susanna

Smart, den sidan ska jag sprida

2013-01-26 @ 14:52:16


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: