Power of LOVE

Asslatjejerna / 28 Januari, 2013 - 10:17 /

Power of LOVE <3

 

Power of LOVE eller ”Lövvi” som vi kallar henne kom till stall assla som treåring .  Anledningen till att Åsa köpte henne var att hon såg något speciellt i denna dam och köpte henne trots att det egentligen fanns för många i stallet för tillfället.

 

Lövvi är en helt fantastisk ponny som vill väl i alla lägen, hon är otroligt lättlärd och tacksam att jobba med då man snabbt märker resultat.

 

Förra året då hon var 5 år försökte jag mig på att kvala henne till ungponny SM och vi gjorde flera starter i reg LB med helt ok resultat dock inga helt felfria så i augusti bestämde vi att strunta i att jaga kval och hon fick sig en välförtjänt vila under september och november.

 

Nu håller jag på som bäst att bygga upp det vi hade innan vilan och i går på Pay and Jumpen så började jag känna igen henne som hon var innan, det var så skönt!!! nu ska vi fortsätta att jobba på att stärka hennes bakdel så att hon går mer i uppförsbacke och  träna mer kondition.  Sen får ni se upp på tävlingsbanorna ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: