Trippelpass igen

Asslatjejerna / 02 Januari, 2013 - 19:52 /

Idag började jag med att rida Embla och jag kan bara sumera passet som helt underbart. Jag måste bara börja med att för en gångs skull berömma mig själv för att jag tyckte jag red med så bra känsla idag... Skumt att säga så om sig själv men någon gång måste man väl...
 
Embla värmdes upp i en skogsslinga i skritt och trav. Känslan jag hade i handen var obeskrivlig, men ni vet sån där sytrådskänsla? Lätt och go utan att släppa bettet. Vi jobbade även på halter och ryggningar. Än så länge backar vi bara två steg eller så tills hon blir lite kvickare. När slingan är slut hoppar man över ett dike ut på åkern och där galopperade vi. Embla visade genom ett bocksprång hur kul det var och sedan övade jag på att öka och ta tillbaka bara lite utan att hon skulle protestera. Efter att vi galopperat genom en stor vattensamling så var det dags för lite jobb igen och vi tog en lång sträcka där jag jobbade henne i form och försökte få henne rak då hon gärna skjuter ut bogarna. I galoppen är hon lite tyngre i handen men det är för att hon saknar bärighet.
 
Villgott fick idag gå ett varv runt hela fältet i alla gångarter. Han gjorde av med massa energi trots den korta turen, vilket kändes skönt.
 
Flemmah red jag med på vägen. Hon hade en riktigt trevlig form i både skritt och trav. Vi styrde även in på en gräsväg och tog lite galopp. I början tog hon inte fattningarna så bra men i slutet av turen satt dom. Hon gör verkligen framsteg för varje gång!
  
Postat av: Sanna & Josefine

Hej jätte fin blogg! Bloglovinbyte?

Kraam Sanna & Josefine

2013-01-02 @ 21:52:50
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej! Fin blogg!
Jag har en nystartad blogg, vore roligt om du kunde kika in :)Du kan bl.a. läsa om min resa med en häst jag rider!
Kram!

2013-01-02 @ 21:55:24
URL: http://fjellborgamanda.blogg.se
Postat av: Gabriella&Melisa - Två tjejer, en blogg.

sv; Oj gud vad länge!
Har du en egen häst? :)

2013-01-02 @ 23:19:40


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: