Ungponny SM?

Asslatjejerna / 11 Januari, 2013 - 07:00 /

Jag känner att jag vill sträva efter något i min ridning, rida och träna för någonting. Planera min väg mot något. Därför har jag länge varit sugen på att en ponny äldre en sex ska komma in så jag får komma ut på tävlingsbanorna på riktigt. Visst finns Dunört, men jag har två ponnyår kvar, och finns det möjlighet så vill jag gärna ta vara på dom. (Missuppdatta mig inte, Dunört är en kanonhäst, förmodligen en av dom bästa jag någonsin kommer sitta på...)
 
Men igår slog mig liksom tanken. Ungponny SM 2013? Varför satsar jag inte på det när det finns iallafall två kanonponnyer här på stall Assla? Det räknar jag som riktigt tävling när det innehåller titlar och kval, ja allt möjligt. 
 
Så nu spikar jag mitt mål och jag tror det blir med Villgott. Beroende på hur redo vi är vore det roligaste att satsa på både dressyr och hoppning, även om jag inte är så insatt i den förstnämnda. Nu jäklar ska kondis och muskler byggas upp i rätt takt, fit for fight är det som gäller :)
 
LC höjd.


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: