Blåsig kväll

Asslatjejerna / 31 Juli, 2013 - 22:19 /

Villgott reds ut idag och målet var att han skulle få galoppera av sig. Kondisträning helt enkelt. Värmde upp gjorde jag i skritt och trav, kollade sidorna och att tempoväxlingarna satt där dom skulle. Han var otroligt spänd för det blåsiga vädret men övningarna höll honom relativt sysselsatt. Rida över en bro gick till och med bra efter lite misstänksamhet. När han kändes bra övergick vi till galopp och jag lät han rulla på i ett friskt tempo. Efter ett tag vände jag och jobbade lite fattningar och kort galopp och han vart suuuperfin i formen. Helt underbar att sitta på. Avslutade såklart med gasen i bott igen 
 
Hyenan fick sig ett dressyrpass i ridhuset. I början var han lite slö men efter mycket lösgörande övningar kunde jag plocka upp han i formen och rida därtill. Plockade av sadeln i slutet eftersom jag lovat mig själv mer barbackaridning och det gick ju lite som det gick. Så länge tempot var dämpat gick alla gångarter bra men jag behöver nog införskaffa mig lite bättre balans där för att verkligen komma till ridning haha. Snäll var han iallafall som tog det lugnt!
 
 
 
Postat av: Jossan- Ljusdalsryttare

sv: och en av dom bästa sakerna med den är att jag har den ;)

2013-07-31 @ 22:59:24
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: