Ditt eller hästens fel?

Asslatjejerna / 19 Juli, 2013 - 16:00 /

Något jag inte klarar av att höra, eller läsa, vilket man kanske mest gör nu för tiden, är när ryttaren skyller en dålig tävlingsrunda enbart på hästen. Stannar hästen ut sig eller gör något som tynger ner poängen kan man nästan alla gånger säga att det är ryttarens fel trots allt. (Såklart finns det undantag som i allt annat.)
 
Agnes: Min häst var så seg idag så vi stannade ut oss på tvåan. TVÅAN. Hästjävel...
 
Mina tankar: Men då får du väl utgå från hur hästen är för dagen och inte att den ska vara exakt lika dan ridmässigt på alla tävlingar. Driv och kämpa och skyll på dig själv för att du uppenbarligen inte gjort nog på tidigare träningar eller då på tävlingsbanan. Eller så tar vi bort all negativitet och säger med ett leende på läpparna och en klapp på hästen - Äsch jag vet vad jag gjorde fel så nu tränar vi ännu mer tills nästa gång. Den inställningen gillar jag 
 
John: Åh min häst var så duktig idag, hon är värd guld, 1:a placering!
 
Mina tankar: Skitbra hästen, men framför allt skitbra John! Ta åt dig äran för att uppenbarligen ha ridit en urbra vinnarrunda!
 
I alla andra likadana beskyllningar på hästen vill jag bara skrika dom i ansiktet RID då. Haha nej inte riktigt kanske, men jag tycker att att man ska tänka på hur mycket av det som händer som ligger på ryttaren oavsett om det är en uteslutning eller vinst. Ha det i huvudet nästa gång!
 
 
Skitbra Lövvi OCH Flisan!
Postat av: A G N E S

sv: hihi ja! allt bra med er? :D

2013-07-19 @ 23:38:20
URL: http://agneshagelberg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: