Flockbunden i transporten

Asslatjejerna / 30 Juli, 2013 - 11:00 /

I flera månader har Villgott varit hur lättsam som helst när vi varit ute på tävlingarna. Han står stilla och tuggar hö i godan ro medans jag gör alla förberedelser. Likaså efter vi har hoppat.
 
Detta är dock när han åker själv. Åker han med en kompis så blir han väldigt besviken att inte han får följa med ur transporten när denne ska hoppa. Han reser sig, sparkar och försöker dra sig loss ur grimman. Han gnäggar och gör allt för att bli hörd och göra så att jag kaanske kan ångra mig och ta ut honom med. Istället får jag sitta som en barnvakt för DÅ är han kolugn igen. Det är så fort alla i omgivningen lämnar som han blir sådär frustrerad.
 
Vi har få lösningar på problemet men nästa gång ska vi prova att lasta ur båda samtidigt och låta den andra ponnyn gå iväg och sedan lastar jag på igen, då när inte den andra ponnyn finns i sikte. Tror faktiskt detta kommer funka och ångrar lite att vi inte provat tidigare. Är ju som att bli pålastad och åka själv, så kanske kan vi lura den lilla busen. 
 
Postat av: Ida

Hoppas det blir bättre...men så söt han är :)

Sv; Tack Carolina! :)

2013-07-30 @ 12:18:02
URL: http://idawoxlin.horseworld.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: