Inspirationskällor

Asslatjejerna / 17 Juli, 2013 - 17:00 /

Det känns som att alla ryttare behöver någon typ av inspirationskälla. En ryttare som dom tycker rider riktigt duktig. Någon typ av ridstil man själv strävar efter eller tänket den här individen har. Om det är sin mamma, tränare eller OS-ryttaren tycker inte jag spelar någon roll alls. 
 
På en träning för inte så länge sedan fick vi en uppgift att kolla på Marcus Ehning på youtube, vilket jag nu gjort. Anledningen till den hemläxan var för att han red utefter samma principer som oss och med hästen i balans mellan hindren, precis som Åsa vill att vi ska göra. Det kan vara bra att se framför sig när ett proffs gör det, då vet man sedan hur det faktiskt ska se ut när allt bara blir rätt.
 
Hyenan är ett jobb på hoppbanan och det är nog därför jag trivs med honom. Jag tycker inte om att bara åka med hästen hela rundan utan jag vill veta att man måste jobba med hästen och verkligen komma till ridning för att komma någon stans. Det kommer dröja ett bra tag tills Hynenan går som hästen på filmen nedan, men om jag rider därtill så kommer vi nog sakta komma framåt. Nu vet jag ju iallafall hur jag vill att det ska se ut i framtiden!
 
 
Postat av: Nathalie

sv: härligt! jo då, min har varit jätte bra ;) kram

2013-07-17 @ 17:54:00
URL: http://nathalieodhe.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: